יום חמישי, 17 ביוני 2010

לאחר שלושה ימים אינטנסיביים

עברנו תהליכים שונים בעיקר בהפקת יחידות הוראה ספירליות.
אני רוצה להתייחס לשני היבטים גם תהליך של בניית יחידת ההוראה וגם תהליך העבודה הקבוצתי.
עצם הדיון בקבוצה מביא איתו יתרונות וחסרונות: אין ספק שהדיון הקבוצתי מעשיר מבחינה רעיונית, מפרה ומועיל, התהליך של דיון שעזר לגשר על חילוקי דעות. עצם הערכת העמיתים המקצועית, הוסיפה מאוד לכל התהליך. כי למרות שהפעלנו שיקולי דעת רבים בתוך הקבוצה, עדיין עין בוחנת מהצד מצאה תובנות רבות שנוכל להשתמש בהן.
כמדריכה אני חושבת שהתהליך הזה של בניית יחידות הוראה בבית הספר חשוב אף יותר. ההתנסות היתה הכרחית עבורנו, והשלב הבא מבחינתי הוא לראות את מורות השפה בבית הספר מתנסות אף הן בבניית יחידות הוראה המתאימות להן. עבודת הסיכום של ההשתלמות למורות שפה בכיתות ג' היתה בדיוק זו. וכבר בשבוע האחרון כאשר ביקרתי בשני בתי ספר ראיתי שהמורות החלו את התהליך בבתי הספר. נשארו לאחר יום הלימודים והחלו לבנות יחידות הוראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה